Snart står den i blu ray hyllan


Jag bara älskar när inte filmer tar så långtid på att komma ut på dvd och blu-ray.
Finns det något värre en att bara sitta och vänta flera månader på en film ska släppas i butiken?

Jag pratar om den filmen där alla actionhjältar medverkar i.
Sylvester Stallones nya härliga film, men underbara repliker och ett skönt tempo, The Expendables som släpps 2010-12-01. Jag har själv sett filmen och jag tycker den är helt underbar. Men vem tycker inte det men alla favoritskådespelare i en och samma film? Visst, om jag ska vara ärlig så ska man inte se framemot årets bästa film, eller Stallons bästa för det är det absolut inte.
Men med så många kända namn i en film brukar bli lite för mycket och det blir en flopp.
Men Expendables håller stilen från början till slut.

Någon som många säkert tyckte gjorde bra ifrån sig är våran egna Dolph Lundgren.
Han passar utmärkt för rollen och man ser att han trivs.

filmens handling
Barney Ross är en man utan något att förlora och utan lojaliteter mot något annat den lilla grupp av legoknektar, som han leder.

Ross och hans män får vad som verkar vara ett rutinuppdrag att infiltrera och störta den hänsynslösa diktatorn i öriket Vilena. Men mycket snart står det klart för elitsoldaterna att det inte finns något rutinartat i situationen de hamnat i.


Omröstningen Kommer du köpa The Expendables ? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa din egen omröstning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback